Schäffer 2020

Technische gegevens
  • Operationeel gewich:; 1.400 kg
  • Snelheid: 0 - 12 km/h
  • Lengte met standaardbak: 3.330 mm
  • Breedte: 795 - 1.000 mm
  • Hoogte met veiligheidsdak: 2.070 mm
  • Draaistraal: 530 mm
  • Hefhoogte (draaipunt bak): 2.470 mm
  • Hefvermogen: 1.200 kg
  • Kieplast recht (palletvork)*: 605 - 749 kg
  • Kieplast recht (bak)*: 728 - 871 kg
  • * conform ISO 8313 (hefarm horizontaal)

Standaarduitvoering 2020

  • 3-cilinder-dieselmotor Kubota, watergekoeld, 15 kW (20 pk)
  • Hydraulische vierwielaandrijving met rijpedaal
  • Banden 7.00-12 AS, ET+45 incl. omkeerbare velgen
  • Originele Schäffer-assen
  • Trommelrem als operationele rem en handrem
  • Onderhoudsvrij pendel-kniksysteem
  • Beveiligingssysteem (veiligheidsdak)
  • 1 x LED-werkverlichting vooraan en 1 x achteraan
  • Parallelgeleiding
  • Extra bedieningseenheid mechanisch bedienbaar, werkhydrauliek 31 l/min
  • Instelbare stuurkolom
  • Urenteller, tank- en temperatuurmeter
  • Hydraulisch snelwisselfrale (U-frame)
  • Zwaailicht afneembaar
  • Trekhaak met bout
  • Contagewicht-tussenplaat 65kg

Sterke Punten
  • Onderhoudsvrij kniksysteem
  • Rops-Fops veiligheidsdak
  • Bosch Rexroth pompen

Superieur in de kleinste Ruimtes
Deze nieuwe generatie Schäffer knikladers combineert als trendsetter voor de toekomst het nieuwste design met de meest geavanceerde techniek en is één van de succesvolste series door hun groot vermogen in tegenstelling tot hun afmetingen. Zij zetten maatstaven in ergonomie, betrouwbaarheid, kracht en lage onderhoudskosten. Door hun zeer goede stabiliteit, flexibiliteit, zichtbaarheid en comfort bieden zij tal van mogelijkheden en dit voor zowel de landbouw, paardensector,tuinbouw,loonwerkers en industrie. Ze kunnen tevens uitgerust worden met een grote waaier aan toebehoren.

Met de trajectafhankelijke - hydrostatische vierwielaandrijving is de bediening van de lader 2027 extreem efficiënt. Het toerental van de dieselmotor wordt door manueel gas te geven of via het gaspedaal ingesteld naargelang de gebruiksomstandigheden. De regeling van rijrichting en snelheid gebeurt door middel van een rijpedaal aan de linkerzijde van de machine. Zo wordt het mogelijk om millimeterpremies, snel en met veel gevoel te manoeuvreren. Tot nu toe werden er in deze klasse eenvoudige tandwielpompen als aandrijving gebruikt. De hydrostaat levert aanzienlijk hogere voortstuwingskrachten en fungeert ook als rem. Bergaf 'loopt' de lader niet meer weg, de mechanische bedrijfsrem wordt ontlast.

Er bestaan nauwelijks andere laders van deze klasse die op het gebied van kracht, wendbaarheid en betrouwbaarheid de compact Klasse van SCHÄFFER evenaren. Door hun zeer kompakte bouwwijze voelen ze zich in hun element in de kleinste en moeilijkste ruimtes en geven ze een maximum aan confort, kracht, overzicht en stabiliteit voor deze klasse. De SCHÄFFER 2020 kan door elke deur door zijn breedte van 0.79 en kan dus bijna alle handwerk omzetten in een handomdraai.
De 2020 en 2024 zijn uitgerust met een kompleet hydraulische 4x4 aandrijfsysteem daar waar de 2028 een hydrostatisch aandrijfsysteem heeft.

Interesse?
Contacteer ons!

E3-Laan 109, B-9800 Deinze
T +32 (0)9 324 04 43     E info@becoma.be